ידיעון מגמות תשפ"ו

כל המידע לבחירת מסלולי לימוד

הרחבה שלישית: עבודת גמר!

אתם תלמידים סקרנים? בעלי מוטיבציה? בעלי משמעת עצמית גבוהה? יכולת התנהלות עצמאית? יודעים להתנסח? רוצים להחליט בעצמכם מהו תחום ונושא המקצוע המורחב עליו תבחנו בבגרות? לא מפחדים מעבודה קשה? רוצים להתנסות בלמידה משמעותית אמיתית?

לחקור באופן עצמאי ומקצועי את מה שבאמת מעניין אתכם? 

 

אם כל זה נכון עבורכם אז זה המקום עבורכם!

 

מסלול כתיבת עבודת גמר הוא המקום להעמיק:

במסלול זה תצאו לדרך שבסופה תכתבו עבודת גמר בהיקף של 5 יח' לימוד.

העבודה יכולה להיות במגוון של נושאים שמעניינים אתכם ובלבד שיש לכם מנחה אקדמי והצעת המחקר שלכם נמצאה ראויה על ידי משרד החינוך. חלק מהתלמידים יכתבו את העבודה במסגרת מכון מחקר אקדמי דוגמת גליליום (לעבודות מתחום המדעים), ומרבית התלמידים יכתבו את העבודה באופן עצמאי מול מנחה מומחה.
תלמידים הבוחרים במסלול זה יתמודדו עם אתגרים כמו קריאת מאמרים באנגלית, ניהול זמן, התנסות במחקר, ויזכו לחוויית למידה מסוג אחר. אנו בביה"ס נלווה את התלמידים ונתמוך בהם לאורך התהליך.

 

העבודה נכתבת על פי כללים אקדמיים המקובלים בתחום הדעת שבו היא נכתבת (בהיקף דומה לעבודה סמינריונית באוניברסיטה בתואר ראשון) לצד דרישות מקצועיות שנקבעו על ידי הפיקוח באגף לחינוך על יסודי והמזכירות הפדגוגית של משרד החינוך ומתאימה לתלמידים מצטיינים אשר מסוגלים, לצד הדרישות הלימודיות בשתי מגמות לימוד להוסיף לעצמם מסלול זה כהרחבת לימוד שלישית.

מבנה הבגרות

מקצועות החובה

על כל תלמיד ללמוד ולהיבחן בבחינות הבגרות במקצועות אלו

מעורבות חברתית

על כל תלמיד ותלמידה לבצע שעות מעורבות לפי הפירוט הבא

תנאים לקבלת תעודת בגרות:

כיתות האם

בשנת תשפ"ו השכבה תלמד ב-3 מרחבי גוונים. 

 התאמות בדרכי היבחנות תלמידים לקויי למידה יוכלו להיבחן באופן מותאם למצב הייחודי שלהם. 

בסוף כיתה י' עלינו להגיש נתונים לוועדה של משרד החינוך. 

לכן חשוב ביותר לערוך אבחונים עד חנוכה של כיתה י'. יועצת השכבה תסייע לכם בנושא.

תעודת בגרות מצטיינת

תעודת בגרות מוגדרת כתעודת בגרות מצטיינת

אם התלמיד עומד בקריטריונים הבאים בהצלחה:

קבוצות מב"ר - מסלול בגרות רגיל

אנו מאמינים כי לכל תלמיד יש פוטנציאל ללמוד ולהצליח!

מימוש הפוטנציאל תלוי במשך זמן הלימוד, בדרך הלימוד, בשיטת ההוראה ובגורמים נוספים. הוא משתנה מתלמיד לתלמיד.

התאמת תכנית הלימודים, תגבור לקראת מבחני בגרות והפעלת תכניות תומכות אחרות לכל תלמיד לפי יכולתו התקדמותו יסייעו במימוש הפוטנציאל

בית הספר יאפשר לכל תלמיד לגשת לבחינות הבגרות, תוך אמונה שהתלמיד יעמוד בהן בהצלחה. הנחות יסוד אלה עשויות להבטיח ניצול מרבי של היכולת הטמונה בתלמיד. הגשמתן תתבטא בהתאמת המסגרת לתלמיד, בניגוד למצב של התאמת התלמיד למסגרת. כך יתאפשר למרב התלמידים לגשת לבחינות הבגרות ולעמוד בהן בהצלחה.

הייחוד של קבוצות מב"ר

אחת מקבוצות החינוך בתוך כל כיתת גוונים תהיה קבוצת מב"ר. התלמידים יבחרו מגמה אחת בלבד.

בזמן שיתפנה יקבלו תגבור במקצועות היסוד. למידה סמסטריאלית, היבחנות בבגרות גם במועדי חורף.

תכנית תומכת למידה ופיתוח כלים להגברת הביטחון העצמי. בקבוצה ישולבו – תלמידים בעלי התנהגות נאותה ומוטיבציה גדולה ללימודים. תלמידים שבחירת מגמה אחת בלבד תגביר באופן משמעותי את סיכוייהם לבגרות.

© כל הזכויות שמורות – 'דרכא נופי גולן' 2025

 

נגישות