בוחרים מסלול

תכנון מגמות לשנת הלימודים תשפ"ה, 2024

 

 

  מגמות טור א'  

 

  מגמות טור ב'  

 

 
 

מבנה הבגרות

  • :מקצועות חובה מחייבים, אשר כל תלמיד ללמוד ולהיבחן בבחינות הבגרות ואינם ניתנים לבחירה
    • הבעה עברית | 2 יח"ל | בכיתה י"א
    • ספרות | 2 יח"ל | בכיתה י"א
    • תנ"ך | 2 יח"ל | בכיתה י"ב
    • היסטוריה | 2 יח"ל | בכיתה י"א
    • אזרחות | 2 יח"ל | בכיתה י"ב
    • מתמטיקה | 5/4/3 יח"ל | בכיתות י"א-י"ב
    • אנגלית | 5/4/3 יח"ל | בכיתות י"א-י"ב
    • חינוך גופני | ציון פנימי עובר הוא תנאי לקבלת תעודת בגרות

 

 

מעורבות חברתית

  • :על כל תלמיד ותלמידה לבצע שעות מעורבות לפי הפירוט הבא
    • .כיתה י | 60 מחויבות אישית + 30 שעות פעילות קבוצתית
    • .כיתה יא | 30 שעות מחויבות אישית + 30 שעות פעילות קבוצתית
    • "כיתה יב | 30 שעות פעילות קבוצתית שבה בית ספרנו מאמץ את "בית יחד בגליל

 

 

?מהם התנאים לתעודת בגרות

  • .א. הצלחה בבחינות במקצועות החובה
  • .ב. הצלחה בבחינות במקצועות הבחירה
  • .ג. ציון חיובי במקצוע מדעי ובמקצוע השכלה כללית אותו לומדים בכיתה י
  • .ד. עמידה בהצלחה בתוכנית למעורבות חברתית

 

 

תעודת בגרות מצטיינת

תעודת בגרות מוגדרת כתעודת בגרות מצטיינת אם התלמיד עומד בקריטריונים הבאים בהצלחה:

    • .בגרות ברמת 5 יח"ל באנגלית ולפחות 4 יח"ל במתמטיקה
    • .אשר ממוצע הציונים בה הוא לפחות 90
    • .והיא כוללת עמידה בהצלחה בתכנית להתפתחות אישית ולמעורבות חברתית קהילתית

 

 

כיתת האם

  • בשנת תשפ"ג השכבה תלמד ב-2 מרחבי גוונים, כאשר בכל אחת מכיתות אלו תפתח קבוצת מב"ר. פירוט על קבוצות מב"ר בפסקה הבאה. התאמות בדרכי היבחנות תלמידים לקויי למידה יוכלו להיבחן באופן מותאם למצב הייחודי שלהם. בסוף כיתה י' עלינו להגיש נתונים לוועדה של משרד החינוך. לכן חשוב ביותר לערוך אבחונים עד חנוכה של כיתה י'. יועצת השכבה תסייע לכם בנושא.

 

 

קבוצות מב״ר – מסלול בגרות רגיל

אנו מאמינים כי:

    • .לכל תלמיד יש פוטנציאל ללמוד ולהצליח
    • מימוש הפוטנציאל תלוי במשך זמן הלימוד, בדרך הלימוד, בשיטת ההוראה ובגורמים נוספים. הוא משתנה מתלמיד לתלמיד.
    • התאמת תכנית הלימודים, תגבור לקראת מבחני בגרות והפעלת תכניות תומכות אחרות לכל תלמיד לפי יכולתו התקדמותו יסייעו במימוש הפוטנציאל
    • בית הספר יאפשר לכל תלמיד לגשת לבחינות הבגרות, תוך אמונה שהתלמיד יעמוד בהן בהצלחה. הנחות יסוד אלה עשויות להבטיח ניצול מרבי של היכולת הטמונה בתלמיד. הגשמתן תתבטא בהתאמת המסגרת לתלמיד, בניגוד למצב של התאמת התלמיד למסגרת. כך יתאפשר למרב התלמידים לגשת לבחינות הבגרות ולעמוד בהן בהצלחה.
    • .הייחוד של קבוצת מב"ר – אחת מקבוצות החינוך בתוך כל כיתת גוונים תהיה קבוצת מב"ר. התלמידים יבחרו מגמה אחת בלבד. בזמן שיתפנה יקבלו תגבור במקצועות היסוד. למידה סמסטריאלית, היבחנות בבגרות גם במועדי חורף. תכנית תומכת למידה ופיתוח כלים להגברת הביטחון העצמי
    • .בקבוצה ישולבו – תלמידים בעלי התנהגות נאותה ומוטיבציה גדולה ללימודים. תלמידים שבחירת מגמה אחת בלבד תגביר באופן משמעותי את סיכוייהם לבגרות

 

  הרחבה שלישית  

 

עבודות גמר בכיתה י״א

    אתם תלמידים סקרנים? בעלי מוטיבציה? בעלי משמעת עצמית גבוהה? יכולת התנהלות עצמאית? יודעים להתנסח? רוצים להחליט בעצמכם מהו תחום ונושא המקצוע המורחב עליו תבחנו בבגרות? לא מפחדים מעבודה קשה? רוצים להתנסות בלמידה משמעותית אמיתית? לחקור באופן עצמאי ומקצועי את מה שבאמת מעניין אתכם?

אם כל זה נכון עבורכם אז זה המקום עבורכם!

    זה המקום להעמיק – במסלול זה תצאו לדרך שבסופה תכתבו עבודת גמר בהיקף של 5 יח' לימוד. העבודה יכולה להיות בכל נושא שמעניין אתכם ובלבד שיש לכם מנחה אקדמי והצעת המחקר שלכם נמצאה ראויה על ידי משרד החינוך. חלק מהתלמידים יכתבו את העבודה במסגרת מכון מחקר אקדמי דוגמת גליליום (לעבודות מתחום המדעים), ומרבית התלמידים יכתבו את העבודה באופן עצמאי מול מנחה מומחה. תלמידים הבוחרים במסלול זה יתמודדו עם אתגרים כמו קריאת מאמרים באנגלית, ניהול זמן, התנסות במחקר, ויזכו לחוויית למידה מסוג אחר. אנו בביה"ס נלווה את התלמידים ונתמוך בהם לאורך התהליך.

פרטים כלליים

נוסד בשנת:
1985, מס' מוסד: 240499
מנהל/ת:
ד"ר הילי מרום
סגן/ית המנהל/ת:
ענבר באב"ד | מירב פלד
ערכי בית הספר:

תיכון דרכא נופי גולן ידוע במחויבותו למצוינות לימודית ולהתפתחות אישית. עם תכנית לימודים מגוונת ושיטות הוראה חדשניות, בית הספר מעצים את התלמידים למצות את הפוטנציאל שלהם ולתרום לקהילה שלהם.